بریتانیا در پروژه DOE Electron-Ion Collider سرمایه گذاری می کند تا ماده را در کوچکترین مقیاس درک کند.


خبر زیر امروز توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر شد. نظرات آزمایشگاه ملی بروکهاون DOE و مرکز شتاب دهنده ملی توماس جفرسون DOE (آزمایشگاه جفرسون) – شرکای ساخت برخورددهنده یون الکترون (EIC) – در انتهای خبر ظاهر می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد EIC، تماس بگیرید: Karen McNulty Walsh، [email protected](631) 344-8350.

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) برخورد دهنده یون الکترون (EIC)، یک شتاب‌دهنده ذرات بین‌المللی منحصربه‌فرد که برای مطالعه اجزای سازنده ماده در کوچک‌ترین مقیاس‌ها طراحی شده است، از همکارانش در بریتانیا (بریتانیا) تقویت قابل‌توجهی دریافت خواهد کرد. وزارت علوم، نوآوری و فناوری بریتانیا (DSIT)، از طریق صندوق زیرساخت تحقیق و نوآوری بریتانیا (UKRI)، تعهد خود را برای حمایت از کارکنان بریتانیا درگیر در تحقیق، توسعه و کمک‌های عمده تجهیزات برای تکمیل موفقیت‌آمیز و مطالعات بعدی اعلام کرده است. برنامه EIC

مشارکت DSIT یکی از اولین شرکای بین المللی DOE است و به توسعه آشکارساز و زیرساخت جدید برای EIC کمک خواهد کرد. در یک دوره هفت ساله، بودجه DSIT از کنسرسیومی از آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های بریتانیا برای مشارکت با همکاری EIC حمایت می‌کند. EIC به دنبال پاسخ به برخی از مهم ترین سؤالات در فیزیک هسته ای، مانند چگونگی، خواهد بود کوارک ها و گلوئون ها از طریق نیروی قوی برای ایجاد بنیادی ترین بلوک ساختمانی در طبیعت، پروتون، تعامل دارند.

“EIC یک نمونه عالی از همکاری بین المللی است. آسمرت آسفو بره، مدیر دفتر علوم DOE، گفت: این برخورد دهنده منحصر به فرد، عمیق‌تر از همیشه به ریشه‌های سازنده طبیعت می‌پردازد – و یافته‌های آن بر درک جهان از جهان تأثیر می‌گذارد. “این سنت طولانی تحقیقات علمی پیشگامانه را با یکی از قدیمی ترین و قوی ترین شرکای DOE ادامه می دهد.”

حمایت UKRI از EIC – 58.4 پوند (73.8 دلار) میلیون برای توسعه زیرساخت های جدید برای آشکارسازها و شتاب دهنده ها – به عنوان بخشی از این آژانس بود. پیام از برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری ۴۷۳ پوندی (۵۹۸ دلار) در زیرساخت‌ها برای تجهیز علم و نوآوری بریتانیا برای آینده.

مارک تامسون، رئیس اجرایی شورای تأسیسات علمی و قهرمان فناوری و زیرساخت، گفت: «از طریق این سرمایه‌گذاری‌ها، UKRI به تجهیز جامعه پژوهش و نوآوری به ابزارهای مورد نیاز برای کشف و توسعه علم و فناوری مورد نیاز برای دهه‌های آینده ادامه می‌دهد. برای UKRI «این پروژه‌ها انگیزه جامعه بریتانیا برای برنامه‌های کاربردی باز و نوآورانه را تقویت خواهند کرد. ماهیت بلندمدت این سرمایه گذاری همچنین به حفظ موقعیت کلیدی بریتانیا در مرحله تحقیق و نوآوری جهانی برای آینده کمک می کند. در یادداشت شخصی، من به ویژه خوشحالم که اعلامیه امروز همکاری بریتانیا با وزارت انرژی ایالات متحده در توسعه و تحویل یک مرکز علمی جدید بزرگ را تقویت خواهد کرد.

EIC در آزمایشگاه ملی بروکهاون DOE با مشارکت شتاب دهنده ملی توماس جفرسون ساخته می شود. ساخت EIC همچنین شامل تیم‌هایی از آزمایشگاه‌های ملی آرگون، لارنس برکلی و اوک ریج، و همچنین تعداد زیادی از دانشگاه‌های ایالات متحده و شرکای بین‌المللی خواهد بود. EIC تنها تأسیساتی است که در دهه‌های آینده ساخته می‌شود که می‌تواند با پرتوی از الکترون‌های قطبی‌شده پرانرژی با پرتوی ضد گردشی از پروتون‌های قطبی‌شده با انرژی بالا یا یون‌های سنگین‌تر برخورد کند. در نقطه برخورد این دو پرتو، یک سیستم آشکارساز پیچیده رویدادهای برخورد منفرد را تشخیص می‌دهد و اطلاعات مهمی در مورد نیروها و برهم‌کنش‌های درون پروتون‌ها و هسته‌های اتم ارائه می‌کند و چیزی را تولید می‌کند که بسیاری آن را «سی‌تی اسکن پروتون» می‌نامند. EIC علاوه بر مزایای دانش پایه علمی، تحقیقات را در زمینه های دیگر از جمله فیزیک شتاب دهنده، فیزیک پزشکی، هوش مصنوعی، کامپیوتر، الکترونیک و ایمنی پرتوها به طور قابل توجهی پیش خواهد برد. ساخت و بهره برداری از EIC به مشاغل متعددی نیاز دارد که به نیروی کار بسیار ماهر نیاز دارند.

پروژه EIC در حال حاضر با همکاری بین المللی بیش از 1400 محقق که نزدیک به 300 موسسه در 40 کشور را نمایندگی می کنند، پشتیبانی می شود. دانشمندان بریتانیایی مشارکت کنندگان عمده در همکاری EIC هستند و نقش مهمی در تحقیق و توسعه اجزای حیاتی خاص EIC ایفا کرده اند.

نظرات رهبران پروژه Brookhaven Lab، Jefferson Lab و EIC:

ما خوشحالیم که بریتانیا در EIC سرمایه گذاری خواهد کرد، همانطور که توسط این توافق نامه مشخص شده است. پتانسیل تشخیص EIC و فناوری مورد نیاز برای ساخت برخورد دهنده و آشکارساز مربوطه بی همتا هستند. EIC تنها برخورد دهنده بزرگی خواهد بود که در دهه آینده در سراسر جهان ساخته شده است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای قوی خود در بریتانیا برای تحقق این فرصت هستیم.” – جوآن هویت، مدیر آزمایشگاه ملی بروکهاون

من مفتخرم که مشارکت های EIC را با تعهد بریتانیا به حفظ پیشرفته ترین آشکارسازها و سیستم های شتاب دهنده EIC می بینم. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با همکاران خود در بریتانیا و همچنین سایر شرکای داخلی و بین المللی خود هستیم تا به تحقق پتانسیل کامل و وعده علمی EIC کمک کنیم. -استوارت هندرسون، کارگردان، شتاب دهنده ملی توماس جفرسون

این توافقنامه همکاری ما را با همکاران و شرکا در بریتانیا در این پروژه تقویت می‌کند که برای فیزیک هسته‌ای و توسعه فناوری‌های شتاب‌دهنده اهمیت حیاتی دارد. راه را برای اکتشافات و فرصت‌های بیشتر برای تجاری‌سازی فناوری هموار می‌کند.» – سرگئی ناگایتسف، مدیر فنی EIC، آزمایشگاه ملی بروکهاون

آزمایشگاه ملی بروکهاون توسط دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده پشتیبانی می شود. دفتر علوم بزرگترین حامی تحقیقات پایه در علوم فیزیکی در ایالات متحده است و برای رسیدگی به برخی از مهم ترین چالش های زمان ما کار می کند. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید Science.energy.gov.



Source link