برخورددهنده یون الکترون آماده آغاز تحویل طولانی مدت است


خبر زیر امروز توسط آزمایشگاه ملی بروکهاون DOE منتشر شد.

پروژه EIC تصمیم بحرانی 3A (CD-3A) را تصویب می کند، یک تایید رسمی برای ارائه اجزای کلیدی برای ساختن برخورد دهنده پیشرفته.

UPTON، N.Y. – معاون وزیر علوم و نوآوری وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) تصمیم مهم 3A (CD-3A) را برای برخورد دهنده یون الکترون (EIC)، یک شتاب‌دهنده ذرات پیشرفته برای تحقیقات فیزیک هسته‌ای که در آزمایشگاه ملی Brookhaven DOE قرار دارد و با مشارکت شتاب‌دهنده ملی توماس جفرسون DOE (آزمایشگاه جفرسون) ساخته می‌شود. این نقطه عطف به پروژه چراغ سبز رسمی را برای خرید “تجهیزات خروجی بلندمدت” می دهد – تجهیزات، خدمات و/یا موادی که باید خیلی قبل از مونتاژ برخورد دهنده سفارش داده شوند به دلیل زمان طولانی برای چنین مواردی.

جیم یک، مدیر پروژه EIC گفت: “پروژه EIC اکنون می تواند با اجرای قراردادها با شرکای صنعتی پیش برود که به طور قابل توجهی ریسک فنی و برنامه زمانی پروژه را کاهش می دهد.”

خرید مواد و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت اجزای پیچیده شتاب‌دهنده، آشکارساز و زیرساخت‌های پشتیبانی EIC، برای مثال، تضمین می‌کند که تیم می‌تواند مشکلات زنجیره تامین را برطرف کند و تمام جزئیات فنی و چالش‌ها را حل کند.

نمودار هوایی EIC برنامه ریزی شدهبزرگ شدن
شماتیک برخورددهنده یون الکترون برنامه ریزی شده در نمایی هوایی از برخورددهنده یون سنگین نسبیتی در آزمایشگاه ملی بروکهاون. تصویر توسط آزمایشگاه ملی بروکهاون/تیفانی بومن

گذر از این نقطه عطف و راه‌اندازی این سفارش‌ها به ما کمک می‌کند تا به هدف نهایی خود دست یابیم که یک برخورد دهنده الکترون یون قطبی شده با انرژی بالا و درخشندگی بالا است که یکی از چالش‌برانگیزترین و هیجان‌انگیزترین مجتمع‌های شتاب‌دهنده خواهد بود که تا کنون ساخته شده است.» تیم پروژه یکپارچه DOE-Brookhaven-Jefferson Lab آماده همکاری در این مرحله جدید است.

لویزلا لاری، مدیر پروژه EIC گفت: «من می‌خواهم از اعضای تیم پروژه برای عزم، تدبیر و فداکاری آنها در دستیابی به این نقطه عطف پروژه تشکر کنم. این تاییدیه عرضه بلندمدت به Brookhaven و Jefferson Lab اجازه می‌دهد تا با سرعت کامل EIC پیشروی کنند تا نتایج هیجان‌انگیز فیزیک و سایر مزایای خود را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

جیم فست، مدیر پروژه آزمایشگاه جفرسون برای EIC گفت: «این مجوز خرید طولانی‌مدت بدون کار اختصاصی و حمایت بسیاری از افراد در ایالات متحده و بین‌المللی امکان‌پذیر نخواهد بود. ما مشتاقانه منتظر ادامه این همکاری بین Brookhaven و Jefferson Lab با همکاری بسیاری از همکارانمان هستیم. این تعهد DOE بر علاقه جهانی به علمی که توسط EIC فعال می‌شود تاکید می‌کند و شرکای بین‌المللی را برای مشارکت غیرنقدی در EIC تشویق می‌کند.

EIC که عمدتاً توسط دولت فدرال از طریق دفتر علوم DOE تأمین می شود، یک شتاب دهنده ذرات با عرض 2.4 مایل خواهد بود که اولین در نوع خود در جهان است. پرتوهای الکترون های قطبی شده با انرژی بالا را به برخورد با پروتون های قطبی شده و هسته های اتمی هدایت می کند تا تصاویر سه بعدی دقیقی از ساختارهای داخلی این ذرات تولید کند. آزمایش‌های انجام شده در EIC به دانشمندان کمک می‌کند اسرار قدرتمندترین نیروی طبیعت را کشف کنند و کشف کنند که چگونه ذرات ریز، به اصطلاح کوارک ها و گلوئون ها آنها جرم، چرخش و سایر خواص اساساً همه مواد مرئی را تشکیل می دهند.

علم پیشرو در جهان که EIC آن را قادر خواهد ساخت، و نوآوری های تکنولوژیکی مورد نیاز برای تحقق آن، پتانسیل الهام بخشیدن به فناوری های فردا را دارد.

خریدهای بلند مدت برای آمادگی پروژه

پروژه EIC از تخصص در سراسر سیستم آزمایشگاهی ملی DOE و از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان استفاده می کند. پیش بینی می شود هزینه کل این پروژه بین 1.7 تا 2.8 میلیارد دلار کاهش یابد.

تأییدیه تدارکات طولانی مدت (LLP) امکان خرید حدود 90 میلیون دلار مواد و اقلام را فراهم می کند. اینها شامل سیم‌ها و مواد ابررسانا برای ساخت آهن‌ربا، تجهیزات برودتی برای دستگاه‌های شتاب‌دهنده ابررسانا، کریستال‌های تنگستات سرب و الیاف سوسوزن برای آشکارسازها، ایستگاه‌های پست برای ساختمان‌های منبع تغذیه جدید و زیرساخت‌های پشتیبانی، و سایر اجزای تخصصی برای شتاب‌دهنده‌ها و آشکارسازها هستند. این تجهیزات از متخصصان فناوری صنعتی از طریق فرآیندهای تدارکات کاملاً رقابتی و رقابتی Brookhaven و Jefferson Lab تهیه خواهد شد. خریداران، مشاغل کوچک و/یا زنان/کهنه سربازان/که متعلق به اقلیت ها در ایالات متحده هستند را در اولویت قرار می دهند.

بودجه برای خرید LLP تا حدی از بودجه قانون کاهش تورم تامین می شود به EIC اعطا شد پروژه در سال 2022 برای تحریک توسعه اقتصادی و از طریق بودجه سالانه تخصیصی از دفتر علوم DOE. تجهیزات و مواد به آزمایشگاه بروکهاون و آزمایشگاه جفرسون تحویل داده خواهد شد، جایی که کارشناسان قطعات را مونتاژ، آزمایش و عیب یابی خواهند کرد تا از آمادگی برای نصب در هنگام شروع ساخت اطمینان حاصل کنند.

طرح ساخت و ساز EIC از زیرساخت های کلیدی استفاده می کند شتاب دهنده یون سنگین نسبیتی (RHIC) در Brookhaven، با اکثر اجزای شتاب دهنده EIC که برای قرار گرفتن در تونل RHIC موجود طراحی شده اند. این پروژه همچنین از زیرساخت های کلیدی اضافی استفاده خواهد کرد.

برنامه پروژه برای استفاده بهینه از نیروی کار بسیار ماهر شتاب دهنده RHIC به صورت یکپارچه در زمان پایان عملیات RHIC برنامه ریزی شده است. ثبت سفارشات اولیه اطمینان حاصل می کند که تجهیزاتی که باید در آن زمان نصب شوند در جای خود قرار دارند تا این دانشمندان، مهندسان و تکنسین ها بتوانند به محض پایان عملیات RHIC روی مونتاژ EIC تمرکز کنند.

منافع برای علم و جامعه

ساخت EIC رهبری ایالات متحده را در فیزیک هسته‌ای و علم شتاب‌دهنده حفظ می‌کند – حوزه‌هایی که برای امنیت فنی، اقتصادی و ملی ما حیاتی هستند. این پروژه همچنین فرصت های آموزشی و توسعه نیروی کار را برای آموزش نسل بعدی کارشناسان در این زمینه ها فراهم می کند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حال توسعه برای تبدیل EIC به واقعیت – شتاب‌دهنده‌های نوآورانه و اجزای ردیابی ذرات و ابزارها و تکنیک‌های مدیریت داده – می‌تواند تأثیر گسترده‌ای داشته باشد. اینها شامل رویکردهای جدید برای درمان سرطان، حل سایر چالش‌های «داده‌های بزرگ» و بهبود امکانات شتاب‌دهنده برای آزمایش باتری‌ها، کاتالیزورها و سایر مواد مرتبط با انرژی است.

دانش حاصل از تحقیقات EIC در ادبیات تحقیق آزاد منتشر خواهد شد و در دسترس همه شرکا از جمله شرکای تجاری قرار خواهد گرفت.

زیرساخت شتاب دهنده برخورددهنده که EIC را در بروکهاون نیرو می دهد، همچنین برای محققانی که از پرتوهای ذرات برای تولید و انجام تحقیقات بر روی ایزوتوپ ها برای کاربردهای پزشکی، امنیت ملی و صنعتی استفاده می کنند، و همچنین برای محققانی که اثرات فضای شبیه سازی شده را مطالعه می کنند، در دسترس خواهد بود. تابش با هدف حفاظت از فضانوردان آینده.

مخاطب: کارن مک نالتی والش، (631) 344-8350، یا پیتر گنزر، (631) 344-3174

آزمایشگاه ملی بروکهاون توسط دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده پشتیبانی می شود.



Source link