گزارش های تیم RIPE Chair – آوریل 2024


با نزدیک شدن به پایان نشست RIPE در ماه مه و بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در فعالیت‌های اجتماعی و حاکمیت اینترنت، تیم رئیس RIPE در مورد همه تحولات مهم در ماه آوریل گزارش می‌دهد.

RIPE 88

نشست RIPE 88 در کراکوف کمی بیش از یک ماه دیگر باقی مانده است. کمیته برنامه تعدادی را انتخاب کرد ارائه های جالب برای سالن عمومی و همچنین دستور کار کارگروه ها به محض نهایی شدن در سایت منتشر خواهد شد.

ایمنی و دسترسی

به دنبال پیشنهادات ارائه شده در RIPE 87، کارکنان RIPE NCC توجه بیشتری به ایمنی و دسترسی در محل و در کراکوف داشتند. میتونی پیدا کنی اطلاعات بیشتر در وب سایت RIPE 88. اگر سؤال یا نظری دارید، لطفاً در انتهای مقاله با ما در میان بگذارید یا بازخورد خود را مستقیماً برای تیم RIPE Chair ارسال کنید.

رویداد دانشجویی آنلاین

اکنون در پنجمین سال خود، ما یک رویداد آنلاین با هدف عمدتاً دانش‌آموزان ترتیب داده‌ایم تا علاقه‌شان را به کارهای مهم و هیجان‌انگیزی که جامعه RIPE انجام می‌دهند جلب کنیم. دانش‌آموزانی که شرکت می‌کنند – در گفتگو با گروهی از سخنرانان مختلف که همگی به روش‌های مختلف برای خوبی اینترنت کار می‌کنند – خواهند شنید که دقیقاً چه چالش‌هایی در حفظ اینترنت امروزی وجود دارد و چه مشکلاتی باید در آینده حل شوند. سال ها با کمک دیدگاه های تازه و جدید. جزئیات بیشتر در مورد این رویداد به زودی در دسترس خواهد بود بخش رویدادهای موازی وب سایت RIPE 88پس مراقبش باش!

تیم کد رفتار

ما مجدداً در جلسه و به صورت آنلاین یک تیم آیین نامه رفتاری واجد شرایط خواهیم داشت. جزئیات نقش آنها و نحوه تماس با آنها در این آدرس موجود است بخش کد رفتار وب سایت RIPE 88.

کوکتیم

ما به دنبال رشد تیم هستیم و همچنان به دنبال اعضای تیم اضافی هستیم، بنابراین اگر شما یا کسی که می‌شناسید علاقه‌مند به مشارکت هستید، لطفاً به دنبال آن باشید. اعضای تیم کد رفتار چگونه نامزد و منصوب می شوند.

فراخوان داوطلبان برای صندلی های RIPE WG

در RIPE 88، دوره تعدادی از روسای مشترک WG منقضی می شود. گروه های کاری زیر در حال حاضر به دنبال داوطلبان جدید هستند:

  • خط مشی آدرس
  • ضد سوء استفاده
  • در تماس باشید
  • مشارکت
  • پایگاه داده
  • DNS
  • اینترنت اشیا
  • IPv6

اگر قبل از داوطلب شدن برای چنین نقشی سؤالی دارید، لطفاً با مدیران گروه کاری مربوطه یا تیم رئیس RIPE تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش صندلی WG، لطفاً نیز ببینید شرایط مرجع RIPE WG و جدید ماژول های آموزشی برای صندلی های RIPE WG.

فعالیت های جامعه RIPE

از زمان آخرین به روز رسانی ما، فعالیت های زیادی در تعدادی از لیست های پستی گروه کاری وجود داشته است:

  • قوانین آدرس: روسای مشترک WG سیاست آدرس، مرحله نهایی پیشنهاد سیاست را اعلام کردند 04-2023 که در 9 آوریل به پایان رسید. پیشنهاد سیاست 2023-04 از آن زمان تاکنون وجود داشته است پذیرفته شده و منتشر شده به عنوان mature-822.
  • پایگاه داده RIPE: این RIPE NCC پیشنهاد شده است به گروه کاری پایگاه داده RIPE برای اضافه کردن “sponsoring-org:” به لیست ویژگی درخواست بازگشت. این پیشنهاد مورد حمایت زیادی قرار گرفت و اکنون اجرایی خواهد شد.
  • ضد سوء استفاده: روسای مشترک کارگروه مبارزه با سوء استفاده عبارتند از: جستجوی اطلاعات در مورد آینده گروه ضربت. داده های دریافتی تاکنون نشان می دهد که اعضای کارگروه مایلند این گروه ضربتی با تغییر نام احتمالی و به روز رسانی قانون اساسی ادامه دهد. انتظار می رود این بحث در طول RIPE 88 ادامه یابد.

پس از یک دور دیگر از بازخورد از جامعه RIPE، و همچنین از گروه های دیگر مانند OARC و IETF، RIPE DNS Resolver BCP Task Force در حال تکمیل گزارش خود است که در زمان مناسب منتشر خواهد شد.

لطفاً به به روز رسانی های منظمی که RIPE NCC برای آنها ارسال می کند نیز توجه کنید کارگروه همکاری RIPE در ارتباط با مشاوره عمومی اتحادیه اروپا یا هر فعالیت سیاسی-اجتماعی دیگر مرتبط با جامعه RIPE. در این زمینه، من می خواهم توجه شما را به صفحه ای که همه آنها را فهرست می کند معطوف کنم کمک RIPE NCC به مشاوره های خارجی.

مدیریت اینترنت

امسال شاهد فعالیت‌ها و رویدادهای زیادی در ارتباط با حاکمیت اینترنت و آینده همکاری چندجانبه هستیم:

  • این پیش نویس صفر پیمان جهانی دیجیتال سازمان ملل متحد منتشر شده است و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. جالب است که توسعه را دنبال کنید و ببینید که چگونه بازخوردهای ارائه شده توسط سهامداران مختلف، از جمله جامعه فنی، گنجانده می شود. یکی از نگرانی های مطرح شده توسط بسیاری، پیشنهاد ایجاد ارگان ها و انجمن های جدید سازمان ملل است که می تواند منجر به تکرار و چندپاره شدن بحث های مربوط به حاکمیت اینترنت شود.
  • نت موندیال+10 در آوریل 2024 در سائوپائولو برگزار خواهد شد. این دهمین سالگرد برگزاری است نتموندیال اتفاقی که به یک اتفاق مهم منجر شد بیانیه مورد توافق سهامداران مختلف که برای این نشست جهانی چندجانبه در مورد آینده اینترنت گرد هم آمده بودند.
  • بیستمین سالگرد اجلاس جهانی در مورد جامعه اطلاعاتی (WSIS+20) در ماه می 2024 در ژنو برگزار می شود.
  • انجمن حاکمیت اینترنت (IGF 2024) در دسامبر 2024 در ریاض برگزار می شود.

ما خوش شانس هستیم که RIPE NCC بسیاری از این پیشرفت ها را از نزدیک دنبال می کند و جامعه RIPE را به روز نگه می دارد (عمدتاً در لیست پستی Cooperation WG).

رویدادهای صنعت

  • وزارت فناوری دیجیتال و حمل و نقل آلمان به همراه IGF آلمان یک گفتگوی چندجانبه را ترتیب دادند که من از راه دور در آن شرکت کردم. دو مورد در دستور کار قرار داشت: آماده سازی برای Netmundial+10 و GDC Zero Project.
  • موسسه دانشگاه اروپا سازماندهی می کند جلسه مشاوره برای جمع آوری اطلاعات در مورد GDC. بسیاری از سازمان‌های جامعه مدنی و گروه‌های حقوق بشر، و همچنین سازمان‌های فنی، از جمله RIPE NCC، بازخورد و پیشنهادات خاصی در مورد چگونگی بهبود نسخه بعدی GDC ارائه کردند.

رویدادهای آینده

من و نایل هر دو با هم خواهیم بود مشاهده 12 جلسه در آتن در رابطه با چهلمین سالگرد EARN. نایل – که از طریق کار فنی خود در EARN به RIPE آمد – در جلسه EARN ارائه خواهد شد و همچنین در یک پانل در جلسه SEE شرکت خواهد کرد. من در جلسه افتتاحیه به روز رسانی در مورد توسعه جامعه RIPE ارائه خواهم کرد.

بعد از جلسه RIPE 88 قصد دارم در آن شرکت کنم TNC 2024 و EuroDIG 2024 جایی که از من برای شرکت در یک میزگرد در جلسه عمومی افتتاحیه دعوت شده است.



Source link