معاون وزیر علوم و نوآوری DOE از آزمایشگاه جفرسون بازدید کرد


جرالدین (گری) ریچموند با مهمانان محترم از آزمایشگاه جفرسون بازدید می کند تا در مورد مأموریت تحقیق و نوآوری آزمایشگاه اطلاعات بیشتری کسب کند

نیوپورت نیوز، ویرجینیا – در 18 آوریل، تأسیسات شتاب دهنده ملی توماس جفرسون وزارت انرژی ایالات متحده استقبال کرد. جرالدین (گری) ریچموند معاون وزیر علوم و نوآوری برای گشت و گذار در آزمایشگاه و توضیحاتی در مورد ماموریت تحقیقاتی، نوآوری و برنامه های STEM.

در طول روز، بیشتر گفتگوها بر یک موضوع مشترک در مورد نحوه عملکرد آزمایشگاه برای اطمینان از اینکه مرکز تعامل، مشارکت و دسترسی برای محققان، دانشجویان، رهبران جامعه و دیگران است، متمرکز بود. اطمینان از دسترسی جوامع مختلف به برنامه ها، پشتیبانی و فرصت های ارائه شده توسط DOE و آزمایشگاه های ملی آن یک اولویت کلیدی برای آزمایشگاه و آینده آن است.

ریچموند گفت: «آزمایشگاه جفرسون، همراه با همه آزمایشگاه‌های ملی DOE و دفتر علوم، سخت کار می‌کند تا مجموعه تحقیقاتی خود را متنوع کند تا موسسات و محققانی را که از لحاظ تاریخی کمتر معرفی شده‌اند، بهتر بگنجانند.

روز با جلساتی با کارکنان DOE در محل شروع شد. استوارت هندرسون، مدیر آزمایشگاه جفرسون سپس به طور خلاصه به معرفی آزمایشگاه، مأموریت و تحقیقات آن پرداخت.

هندرسون گفت: “مأموریت بلندمدت ما ارتقای درک خود از اجزای سازنده ماده است و اخیراً تمرکز جدیدی بر محاسبات با کارایی بالا و علم داده به این امر ملحق شده است.” با حرکت رو به جلو به سوی آینده، قصد داریم این اولویت ها را با جدیت و در عین حال چابکی اجرا کنیم. و همچنین به اشتراک گذاری نوآوری های خود به نفع ملت، اشتیاق خود برای آموزش نسل بعدی و تمایل خود برای تأثیر مثبت بر اقتصاد منطقه خود ادامه خواهیم داد.»

این بازدید بعداً به بحث در مورد نکات برجسته برنامه ها و ابتکارات فردی که از مأموریت آزمایشگاه پشتیبانی می کند، تبدیل شد. یکی از تمرکزها بر برنامه های بسیاری بود که آزمایشگاه به دانشجویان و اساتید ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که این گروه های کلیدی از دانش، تخصص و حمایتی که آزمایشگاه های ملی می توانند ارائه دهند بهره مند شوند. بحث دیگری بر روی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و منابع محاسباتی متمرکز بود، از جمله پروژه جدید تسهیلات داده با عملکرد بالا (HPDF) که در حال حاضر در مرحله طراحی مفهومی است.

دیوید دین، معاون مدیر آزمایشگاه جفرسون در بخش علوم گفت: «HPDF مشارکتی بین آزمایشگاه جفرسون و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی است و ما کل پروژه را به همین روش ساخته‌ایم». «HPDF یک فرصت منحصر به فرد برای تغییر و سرعت بخشیدن به کشف و نوآوری علمی با ارائه چرخه زندگی یکپارچه داده به کاربران در امکانات تجربی و محاسباتی دفتر علوم است. من معتقدم که HPDF یک تغییر دهنده بازی در نحوه انجام علم خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های پروژه‌ای که توسط مرکز تحقیقات و نوآوری زیست‌پزشکی آزمایشگاه اجرا می‌شود، بر این تمرکز دارد که چگونه اعضای BRIC و پروژه‌های آن‌ها در حال شروع گفتگو با افرادی در زمینه‌های پزشکی و زیست‌پزشکی هستند تا اطمینان حاصل شود که فناوری‌های کلیدی فیزیک هسته‌ای برای چالش‌های مهم پیش روی این مناطق به کار می‌روند.

بحث دیگری بر روی تلاش‌های مشارکتی زیادی که آزمایشگاه اخیراً برای گرد هم آوردن رهبران جامعه و کسب‌وکار با نمایندگان آزمایشگاه و انرژی انجام داده است تا در مورد راه‌هایی که این گروه‌ها می‌توانند با هم برای منافع جوامع محلی و ملت ما همکاری کنند، بحث کنند. اطمینان از اینکه این گروه‌ها از فرصت‌های مشارکت در برنامه‌های DOE آگاه هستند و به آن برنامه‌ها برای حمایت از کارشان دسترسی دارند، می‌تواند به راه‌حل‌های واقعی و نوآورانه برای چالش‌های انرژی، ساحلی و زیست‌محیطی با تأثیرات محلی منجر شود.

ریچموند گفت: «قانونی که توسط پرزیدنت بایدن امضا شده، قانون زیرساخت دو حزبی و قانون کاهش تورم، سرمایه‌گذاری‌های یک بار در نسل را به جوامع برای بهبود زیرساخت‌ها، رسیدگی به تغییرات آب و هوا و ایجاد شغل ارسال می‌کند. “آزمایشگاه های DOE ما می توانند به عنوان مشاور جامعه عمل کنند تا اطمینان حاصل شود که این سرمایه گذاری ها به جایی می رسد که بیشتر مورد نیاز است.”

همچنین در طی این بازدید، بازدید کوتاهی از آزمایشگاه با سفر به اتاق کنترل شتاب دهنده ذرات پیشرو در آزمایشگاه آزمایشگاه، تأسیسات شتاب دهنده پرتو الکترونی پیوسته آغاز شد. به رهبری پاول واسیلوسکیس، رهبر گروه مرکز کنترل ماشین، هیئت وارد اتاق کنترل شد تا اپراتورهای شتاب دهنده CEBAF پرتوهای الکترونی را به سه اتاق از چهار اتاق آزمایشی CEBAF تحویل دهند. CEBAF یک مرکز کاربر DOE است که از تحقیقات بیش از 1900 فیزیکدان هسته ای در سراسر جهان پشتیبانی می کند.

ایستگاه دوم تور شامل سالن آزمایش D آزمایشگاه بود. در آنجا، یوگنی چوداکوف، رئیس سالن D، بر مأموریت فیزیکی آزمایشگاه تمرکز کرد. سالن D دارای سیستم‌های آشکارساز GlueX است که درک جدیدی از نیرویی را که بلوک‌های سازنده ماده، پروتون‌ها و نوترون‌ها را در هسته یک اتم به هم متصل می‌کند، ممکن می‌سازد.

در ایستگاه آخر، معاون وزیر ریچموند و مهمانان از موسسه علوم و فناوری فرکانس های رادیویی ابررسانا بازدید کردند. در آنجا، رونگلی گنگ، رئیس علم و فناوری SRF و فیزیکدان شتاب دهنده، آن ماری والنته-فلیسیانو، دستاوردهای اخیر آزمایشگاه در بازگشایی رازهای ابررسانایی در مواد SRF و چندین بخش بزرگ از شتاب دهنده ذرات در حال مونتاژ را نشان دادند.

برای دیدن عکس های برگزیده بازدید اینجا را کلیک کنید.

مخاطب: کندیس کارتر، دفتر ارتباطات آزمایشگاه جفرسون، [email protected]



Source link