تنوع جلسات RIPE: دانشگاهیان، تازه واردان، زنان


در این مقاله، بینش های به اشتراک گذاشته شده در جلسه تنوع در فناوری RIPE 87 را بررسی می کنم، با تمرکز بر گروه های زیر در جلسات RIPE: دانشگاهیان، تازه واردان، و زنان. یافته‌های کلیدی کاهش غیرمنتظره مشارکت تحصیلی پس از همه‌گیری را نشان می‌دهد. ما تماشا خواهیم کرد تا ببینیم آیا این یک استثنا است یا یک روند پایدار. علاوه بر این، تنوع جنسیتی در جامعه RIPE از استانداردهای صنعتی عقب مانده و انتظار می رود بدتر شود.


مهاتما گاندی زمانی گفت: “توانایی ما برای دستیابی به وحدت در تنوع، زیبایی و آزمون تمدن ما خواهد بود.” تنوع با گرد هم آوردن تخصص ها، دیدگاه ها و تجربیات متنوع، غنی سازی بحث ها و تضمین نمایندگی و درک عادلانه در دنیایی که به طور فزاینده پیچیده تر می شود، نوآوری و حل مسئله را تقویت می کند. با نزدیک شدن به RIPE 88 در کراکوف، اجازه دهید تلاش کنیم تا افراد با دیدگاه‌های مختلف را بشنویم و درک کنیم و به گفت‌وگو بیش از متقاعد کردن اهمیت دهیم.

در زیر داده‌های مربوط به 22 جلسه RIPE گذشته (RIPE 66 تا RIPE 87) را که از نرم‌افزار جلسه ما به دست آمده است، ارائه می‌دهم.

دانشگاهیان

ترکیب تاریخی جلسات RIPE تغییر قابل توجهی را نشان می دهد، به طوری که دانشگاه ها بیش از نیمی از شرکت کنندگان را در سه دهه پیش تشکیل می دادند، در مقایسه با اکنون، جایی که سازمان های انتفاعی بر حضور غالب هستند، تا حدی به دلیل منابع مالی بیشترشان. علیرغم افزایش اعداد مطلق، نمایندگی دانشگاهی به تناسب کاهش یافته است.

دانش آموزان

این عدد ترکیبی از بلیط های دانشجویی با تخفیف 50 یورویی و همچنین تمامی بلیط های دانشجویی رایگان ارائه شده توسط RIPE Chairs است. برای جلسات مجازی در طول همه‌گیری، این داده وجود ندارد زیرا حضور برای همه رایگان بود. این مسابقات از محاسبه میانگین حذف می شوند.


تعداد مطلق دانشجویان در جلسات RIPE

دانش آموزان در جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل حضور

با نگاهی به 22 جلسه گذشته، تعداد مطلق دانش آموزان در هر جلسه RIPE به طور متوسط ​​حدود 12 یا 2٪ از تعداد کل شرکت کنندگان در جلسه بود.

برای جذب دانشجویان بیشتر چه می کنیم؟ علاوه بر بلیط کاهش یافته 50 یورویی، در دو سال گذشته ما دسترسی دانشگاه های کشور میزبان نشست RIPE را افزایش داده ایم. از آنجایی که بلیت جلسه برای دانشجویان بار مالی کمتری نسبت به پرداخت هزینه پرواز و اسکان برای حضور در جلسه دارد، دانشگاه های محلی کم درآمدترین میوه هستند. ما هم سازماندهی می کنیم جلسه آنلاین سه هفته قبل از جلسه RIPE که در آن دانش آموزان با جامعه RIPE ملاقات می کنند و به ارائه های فنی گوش می دهند. علاوه بر این، پس از همه گیری، تیم RIPE Chair توزیع حداکثر 15 بلیط رایگان برای دانش آموزان محلی را تایید کرد. بنابراین، بار مالی برای حضور دانش آموزان محلی به طور کامل برداشته می شود.

دانشگاهیان

این عدد نشان دهنده شرکت کنندگانی است که هنگام ثبت نام برای جلسه، «آموزش» را به عنوان صنعت خود انتخاب کردند. این اعداد هم شامل دانش‌آموزانی است که «آموزش» را انتخاب کرده‌اند و هم کسانی که در RACI شرکت می‌کنند.


تعداد مطلق دانشگاهیان در جلسات RIPE، از جمله. دانشجویان و RACI (میانگین بدون جلسات مجازی RIPE 80 تا RIPE 83)

هیئت علمی در جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل شرکت کنندگان

دانشمندان در کل به طور متوسط ​​53 شرکت کننده در هر جلسه یا 8.46 درصد به عنوان درصد کل شرکت کنندگان دارند. در طول همه‌گیری، ما شاهد برخی از بالاترین حضور افراد دانشگاهی هم در تعداد مطلق و هم به صورت درصدی از کل حضور بودیم. می بینیم که در سه جلسه از چهار دیدار گذشته (RIPE 84 در برلین، RIPE 86 در روتردام و RIPE 87 در رم) میزان حضور به عنوان درصد به طور قابل توجهی کمتر از میانگین است: به ترتیب 5.98٪، 7.13٪ و 7.51٪. من مطمئن نیستم که آیا این یک روند یا نتیجه سفر دانشمندان است که هنوز تا حدودی پس از همه گیری محدود شده است. من دنبال خواهم کرد تا ببینم آیا این روند در چند سال آینده ادامه خواهد داشت یا خیر.

ما برای دانشگاه چه می کنیم؟ احتمالا بیشتر شما شنیده اید ابتکار همکاری دانشگاهی RIPE، که هزینه سفر، اقامت و جلسات را برای دانشگاهیان با تحقیقات مفید برای ارائه در جلسه RIPE پوشش می دهد. ما همچنین یک جلسه و یک پذیرش برای دانشگاهیان و NREN، معمولاً در روز دوشنبه یا سه شنبه در جلسه RIPE برای آشنایی با یکدیگر. ما همچنین جلسات آکادمیک را در دانشگاه ها برگزار می کنیم – به صورت آنلاین یا حضوری اگر برای رویداد دیگری در شهر آنها باشیم. ما به طور قابل توجهی تلاش ها را در این زمینه افزایش داده ایم، مانند 14 جلسه برگزار کرد اخیراً در سال 2023 و هفت جلسه تا کنون در سال 2024. اگر مایلید به دانش آموزان خود ارائه دهیم، به ما اطلاع دهید! ما همچنین از تعدادی از کنفرانس‌های دانشگاهی حمایت می‌کنیم و در آن شرکت می‌کنیم و محققان ما با استفاده از ابزارهای خود به دانشگاهیان در زمینه داده‌ها و تجزیه و تحلیل کمک می‌کنند.

تازه واردها

این تعداد افرادی است که در صفحه ثبت نام کادر “این اولین جلسه من RIPE است” را علامت زده اند. برای دو جلسه مجازی اول، RIPE 80 و RIPE 81، ما این قسمت را در فرم ثبت نام درج نکردیم، بنابراین من این اطلاعات را ندارم.


تعداد مطلق افراد تازه وارد به جلسات RIPE (میانگین شامل جلسات مجازی از RIPE 80 تا RIPE 83 نیست)

تازه واردان به جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل شرکت کنندگان

وقتی صحبت از تازه واردان می شود، به طور متوسط ​​179 نفر را در هر جلسه RIPE می بینیم. جالب اینجاست که قراریابی کاملاً آنلاین به معنای تازه وارد شدن بیشتر نیست. برعکس: به عنوان درصدی از تعداد کل، یکی از کمترین ها است – حدود 21٪. این بدان معنی است که جلسه مجازی افراد بیشتری را که قبلاً با جلسه RIPE آشنا بودند تشویق کرد تا دوباره بپیوندند. به عنوان درصدی از تعداد کل شرکت کنندگان، این تعداد بین 20 تا 30 درصد از تعداد کل شرکت کنندگان با میانگین 26.35 درصد متغیر است.

برای تازه واردان چه کنیم؟ هنگامی که آنها به عنوان تازه وارد در جلسه RIPE ثبت نام می کنند، ما چندین ابتکار را انجام می دهیم تا تجربه آنها را در اولین جلسه RIPE راحت تر کنیم. اول، ما یک برنامه راهنمایی داریم که در آن آنها را با یک عضو با تجربه جامعه مرتبط می کنیم که می تواند آنها را به جلسه RIPE و افراد کلیدی جامعه معرفی کند. ما ناهار و میز ملاقات و احوالپرسی داریم. ما در حال سازماندهی دو جلسه برای تازه واردان هستیم – یکی یک هفته قبل از جلسه RIPE و یکی بلافاصله قبل از جلسه عمومی جلسه. ما همچنین یک پذیرایی برای تازه واردان داریم – معمولاً در روز سه شنبه جلسه.

نظر شما در مورد درصد شرکت کنندگان جدید چیست؟ آیا این عدد خوبی است؟ خیلی کمه؟ خیلی بالا؟ برای جذب افراد تازه وارد چه کنیم؟ لطفا ایده های خود را در نظرات بگذارید!

زنان

دو فیلد در نرم‌افزار ثبت‌نام جلسه به من کمک می‌کند تا تعیین کنم شرکت‌کننده زن است – آیا آنها “خانم” را به عنوان سلام خود پر کرده‌اند، یا اینکه “زن” را به عنوان جنسیت خود انتخاب کرده‌اند. هر دو فیلد اختیاری هستند که مقداری ناشناخته باقی می‌گذارد. اکثر این ناشناخته ها کارکنان RIPE NCC هستند که من می شناسم. بقیه را به صورت جداگانه با دیدن نام مشخص می کنم. امیدوارم هر خطایی که معرفی می کنم کوچک و ثابت باشد تا روی روندهای مورد نظر ما تأثیری نداشته باشد.


تعداد مطلق زنان در جلسات RIPE (میانگین بدون جلسات مجازی RIPE 80 تا RIPE 83)

زنان در جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل شرکت کنندگان

به طور متوسط، 99 زن در یک جلسه RIPE حضور دارند که حدود 15.12٪ از کل شرکت کنندگان است. جالب توجه است که درصد کمتری از زنان در طول همه‌گیری حضور داشتند (12.69٪، 13.18٪، 13.79٪ و 12.40٪). این مصادف است با مشاهده عمومی مبنی بر اینکه بیماری همه گیر به طور نامتناسبی بر زنان شاغل تأثیر گذاشته است: بار کار بدون دستمزد خانوار بر دوش زنان بود، بنابراین آنها قادر به شرکت در رویدادها یا حتی ماندن در محل کار نبودند.

در اینجا لازم به ذکر است که در مورد بلگراد به عنوان محل برگزاری نشست RIPE 85 نگرانی هایی وجود داشت.

چگونه این اعداد با صنعت فناوری اطلاعات به طور کلی مقایسه می شود؟ نسبت زنان شاغل به عنوان متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات بین 15 تا 25 درصد در اروپای غربی و 25 تا 35 درصد در اروپای شرقی متغیر است. در میان برخی از شرکت‌های برتر فناوری، اپل ۳۳ درصد کارمندان زن را گزارش می‌دهد (این تعداد برای تیم‌های فنی به ۲۳ درصد کاهش می‌یابد)، گوگل ۳۲ درصد و متا/فیس‌بوک ۳۷ درصد. ارقام بالاتر از 15.12 درصدی است که در جلسات RIPE می بینیم، که نگران کننده است. برای افزایش این تعداد چه کنیم؟

برای جذب زنان چه کار می کنیم؟ اگرچه ما ابتکارات منحصراً با هدف زنان نداریم، اما شروع به ارائه کرده ایم مراقبت از کودکان در جلسات RIPE در تلاش برای تسهیل ملاقات برای والدین جدید. این سرویس مشمول تقاضا است – لطفاً اگر مایلید آن را برای RIPE 88 در کراکوف دریافت کنید، قبل از 5 مه به ما اطلاع دهید. مال ما شراکت این برنامه به طور خاص زنان را هدف قرار نمی دهد، اگرچه ابزاری است که از طریق آن سعی می کنیم انواع تنوع را افزایش دهیم.

زنان تازه وارد


تعداد مطلق زنان تازه وارد به جلسات RIPE (میانگین بدون جلسات مجازی RIPE 80 تا RIPE 83)

تازه واردان زن به جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل تازه واردان

با نگاهی به تعداد زنان در میان تازه واردان، تقریباً 26 زن جدید در جلسات RIPE یا 14.79٪ از تعداد کل تازه واردان را می بینیم. این تعداد کمتر از میانگین تعداد زنان از تعداد کل شرکت کنندگان (15.12 درصد) است. این تصویر تلخی را ترسیم می کند. اگر تازه واردان را به عنوان آینده جامعه RIPE در نظر بگیریم، این میانگین ها به ما می گوید که درصد زنان در جلسات RIPE حتی بیشتر کاهش می یابد.

زنان سخنگو

مشکل اندازه‌گیری بلندگوها این است که گاهی اوقات یک شخص دارای چندین اسلات در برنامه است (که من به عنوان بلندگوهای مختلف حساب کرده‌ام) و گاهی اوقات حتی در یک جلسه (که من به عنوان یک سخنران حساب کرده‌ام). هرگونه تعصبی که ممکن است معرفی کرده باشم سازگار است و بر روند کلی تأثیر نخواهد گذاشت.


سخنرانان زن در جلسات RIPE به عنوان درصدی از کل سخنرانان

تنوع در بین سخنرانان بسیار بیشتر از بین شرکت کنندگان است. حدود 20.57 درصد سخنرانان عمومی و 18.81 درصد سخنرانان گروه های کاری زن بودند که به طور متوسط ​​18.96 درصد از کل سخنرانان را تشکیل می دادند. جلسات گروه کاری به طور متوسط ​​سنگین تر هستند زیرا تعداد سخنرانان بیشتری دارند. این واقعیت که تعداد زنان در میان سخنرانان (18.7٪) نسبت به شرکت کنندگان (15.12٪) بیشتر است، ممکن است به این دلیل باشد که برای زنان در پست های ارشد با مطالب ارائه، تأمین بودجه، برای شرکت در جلسه RIPE یا معاون آسان تر است. برعکس که انجام این کار برای زنان در پست های پایین تر مشکل است. اگر یک مدیر یا مدیر بودجه هستید، این چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید.

غیر باینری

از RIPE 77، فیلد داوطلبانه “جنسیت” را به فرم ثبت نام خود اضافه کردیم که شامل گزینه “غیر باینری” است. به طور متوسط، دو نفر در هر تاریخ به عنوان چنین هویتی شناخته می شوند.


تعداد مطلق شرکت کنندگان غیر باینری در جلسات RIPE

این مقاله بر سه گروه حاضر در جلسات متمرکز است: علما، تازه واردان و زنان. دو روند نگران کننده کاهش تعداد دانشگاهیان و درصد اندک زنان در جلسات ما در مقایسه با نمایندگی آنها در صنعت است.

چیزهای زیادی مانند توزیع سنی، عود و توزیع جغرافیایی باید مورد مطالعه قرار گیرد. در حال حاضر، لطفاً نظر خود را در مورد آنچه در بالا دیدید به ما بگویید. آیا پیشنهادی دارید که چگونه افراد بیشتری را از این گروه ها جذب کنیم؟ لطفاً در نظرات این مقاله، در لیست پستی RIPE یا لیست پستی RIPE Diversity، یا اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، پست کنید. مستقیم برام بنویس.



Source link